17. juni 2011

Et bilde sier mer enn tusen ord


Dette bildet fikk meg til å tenke. "Et bilde sier mer enn tusen ord." Det uttrykket stemmer virkelig. Med en gang jeg så det bilde var det minst en million ord og tanker som føk igjennom hodet mitt. Tenk på hvor mange små, små barn som lengter etter frihet. Tenk hvor godt vi har det. Vi kan gjøre, spise og si omtrent hva vi vil hele tiden. Hvis vi ikke får lov til å være med en venn hjem akkurat når vi vil blir vi kanskje sure. Vi har så mange muligheter som mange land med slum, fattigdom og krig ikke har. 
Jeg synes rett og slett at vi kan være litt utakknemlige av og til. Jeg sier ikke at jeg aldri blir sur og glad for alt. Selvfølgelig ikke. Jeg begynte å tenke på dette i dag. Nå for noen minutter siden. Men et sted må man begynne, så hvorfor ikke i dag? Jeg synes vi skal begynne å sette mere pris på de tingene vi har og får.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar